Zorgeloos en veilig online reserveren
 Persoonlijke klantenservice
 Groot aanbod in binnen- en buitenland

Veelgestelde vragen

Hoe groot is jullie aanbod vakantiewoningen, villa's en groepsaccommodaties?

Op onze website vindt u ongeveer 100.000 vakantiewoningen, villa's en groepsaccommodaties, hiervan bevinden zich er ongeveer 5.000 in Nederland.
Ons aanbod bestaat uit vakantieboerderijen, kastelen, landhuizen, villa's, grote vakantiehuizen, luxe vakantiewoningen, groepsaccommodaties, appartementen en chalets.

Is de beschikbaarheid van de accommodaties op jullie website altijd actueel?

De beschikbaarheid van de accommodaties is altijd actueel.
Helaas kan het in een lastminute periode soms voorkomen dat een vakantiewoning nog enkele uren als beschikbaar verschijnt en dan tijdens het reserveren toch niet meer geboekt kan worden.

Hoe zoek ik een vakantiewoning, villa of groepsaccommodatie?

Het zoeken van een vakantiewoning, groepsaccommodatie of villa via onze websites is heel eenvoudig.
U kiest het land, het aantal personen, de gewenste aankomstdatum en de vertrekdatum en krijgt direct een actueel overzicht van alle beschikbare accommodaties.
U kunt vervolgens verder selecteren/verfijnen en de zoekresultaten sorteren op bijvoorbeeld de huurprijs, honden toegestaan, de ligging van het vakantiehuis en bepaalde aanwezige faciliteiten, zoals een (privé)zwembad.

Wordt de vakantiewoning of villa altijd schoongemaakt?

Bij veel accommodaties is de eindschoonmaak verplicht.
U betaalt dan het bedrag dat door de huiseigenaar is vastgesteld en u in het kostenoverzicht van de betreffende accommodatie kunt terugvinden.
Wanneer de kosten voor de eindschoonmaak bij de huurprijs zijn inbegrepen, staat dat in het kostenoverzicht vermeld.

Moet je altijd borg betalen en wanneer krijg je de borg weer terug?

Indien u een accommodatie huurt, moet er vaak een borgsom betaald worden.
Deze borg krijgt u, indien u de accommodatie zonder schade achterlaat, achteraf weer terug.
Mogelijk verrekent de huiseigenaar de bijkomende kosten met de teruggave van de borgsom.
In dat geval ontvangt u na aftrek van de bijkomende kosten het restant van de borgsom terug.

Is het verstandig ook een reisverzekering af te sluiten?

Indien u geen doorlopende reisverzekering hebt lopen, is het in de meeste gevallen verstandig om na het boeken van de vakantiewoning een reisverzekering en/of annuleringsverzekering af te sluiten.

Voor duidelijke informatie over reisverzekeringen en annuleringsverzekeringen, zie de website www.reisverzekering-afsluiten.net

Mogen er huisdieren mee?

In bijna de helft van de accommodaties mogen huisdieren mee. Bij iedere accommodatie staat aangegeven of er huisdieren mee mogen, zo ja, hoeveel en tegen welke kosten.

Zie ook www.vakantie-met-huisdieren.nl

Hebben jullie ook accommodaties voor mindervaliden?

Wij hebben een groot aanbod aangepaste accommodaties.
Op onze website kunt u selecteren op aangepaste accommodaties voor mindervaliden.
​Bij de kenmerken van iedere aangepaste accommodatie staat precies omschreven wat de aanpassingen zijn. 

Wat gebeurt er als ik via deze website een vakantiewoning, villa of groepsaccommodatie heb geboekt?

U krijgt per ommegaande van de betreffende aanbieder per e-mail een bevestiging en een huurovereenkomst met de factuur en de algemene voorwaarden.
Meestal dient u binnen enkele dagen na de boeking een aanbetaling te doen van 30%, 40% of 50% van de reissom.
Het restant van het huurbedrag moet uiterlijk 6 weken vóór de aankomstdag betaald zijn. 

Wanneer ontvang ik het adres van de door mij geboekte vakantiewoning en de contactgegevens van de huiseigenaar?

De aanbieder waarbij de vakantiewoning is geboekt stuurt u per e-mail het adres, de routebeschrijving en de contactgegevens van de huiseigenaar toe, nadat u het gehele huurbedrag hebt voldaan.

Hoe ontvang ik de sleutel van de door mij geboekte accommodatie?

Nadat u de gehele reissom hebt voldaan aan de aanbieder, ontvangt u per e-mail bericht hoe en waar u de sleutel ontvangt.
Meestal krijgt u de sleutel bij aankomst bij de accommodatie, maar het kan ook zijn dat u de sleutel op een andere manier ontvangt. U krijgt daar altijd vooraf duidelijke informatie over.

Als de huur exclusief gas, water en licht is, hoe werkt het dan?

Als de huurprijs exclusief de verbruikskosten van gas, water en elektriciteit is, worden bij uw aankomst en vertrek de meterstanden door de huiseigenaar opgenomen.
Het totaalbedrag van uw verbruikskosten dient op de dag van vertrek aan de huiseigenaar betaald te worden of wordt verrekend met de eventueel vooraf betaalde borgsom.